Są reklamy, które niczym się nie wyróżniają. Koncentrują się tylko na zaletach promowanych produktów. A są i takie, które wywołują duże emocje, salwy śmiechu, zawierają coś charakterystycznego, unikatowego. Efekt? Spot reklamowy pozostanie w pamięci na długo.

W przypadku części filmów promujących odbiorcy dzielą się wrażeniami nawet po latach! Przykładem jest reklama batoniku Japp. W jednym ze spotów reklamowych mamy zabawną scenkę, w której najpierw obserwujemy mężczyznę uprawiającego jogging. Następnie podczas ćwiczeń rozciągających, opiera się o swoje porsche i zauważa go kierowca furgonetki. Kończy swojego batona Japp, po czym zatrzymuje się i pomaga… zepchnąć samochód!

Ta reklama to prawdziwy majstersztyk. Mamy promocję produktu, ale twórcy osiągnęli coś jeszcze. Przez unikatową konstrukcję powstał film, który staje się przedmiotem dyskusji, pokazują go sobie kolejne osoby. Wszystko to działa niczym kula śnieżna i reklama podprogowa. Oglądamy humorystyczny spot, a w naszej pamięci nieświadomie utrwala się nazwa batona.